Moderan način poslovanja zahtijeva da zaposleni sve
više budu psiholozi te emotivno inteligentni ljudi koji posjeduju umijeće
vladanja sobom i uspješnog komuniciranja sa drugima. Istraživanja pokazuju da
osnovni uzrok neuspjeha zaposlenih, a tako i organizacija, leži u nedostatku
njihove emocionalne kompetentnosti, odnosno u njihovoj nesposobnosti da se
uspješno nose s promjenama i poteškoćama, u uspostavi funkcionalnih veza s
drugima, kao i da budu konstruktivni članovi timova. Sve više tvrtki počinje
shvaćati da je poticanje vještina emocionalne inteligencije ključna sastavnica
uspjeha, odnosno emocionalna inteligencija je glavni sastojak za konkurentnost
tvrtke. Usavršavanje poduzeća i tehnološki napredak više nisu dovoljni, budući
da se organizacije više ne natječu samo svojim proizvodima, nego i načinom kako
upotrebljavaju sposobnosti svojih zaposlenika. Unutarnje kvalitete, kao što su
primjerice ustrajnost, inicijativa, optimizam i prilagodljivosti, vrednuju se više
nego prije, a novi izazovi zahtijevaju nove talente.
Globalizacije
radne snage daje posebno mjesto emocionalnoj inteligenciji te sve više radne
snage u svijetu počinju činiti stručni radnici čija je radna stručnost usko
specijalizirana te njihova produktivnost ovisi o tome kako se njihov rad
koordinira s preostalim dijelom ljudi koji čine organizaciju, to pokazuje kako
pojedinac više ne radi sam, već radna jedinica postaje tim u kojoj svaki
pojedinac ima svoju ulogu. Kako bi pojedinci što uspješnije odigravali svoju
ulogu, potreban im je skup vještina koje ljudima pomažu da postignu sklad,
odnosno vještine emocionalne inteligencije. U današnjoj poslovnoj klimi, nije
važna inteligencija, već kompetencija, odnosno sposobnost koja daje jasnu
ekonomsku vrijednost naporima čovjeka na poslu. Kvocijent inteligencije i
stručnost, kao temeljne kompetencije, potrebne su samo da bi se ušlo u polje
zanimanja, ali vještine emocionalne inteligencije važnije su za nenadmašan rad.
Bez obzira koliki je naš kvocijent inteligencije, ono što će nas učiniti
dovoljno dobrima za određeni posao jest stručnost kao cjelokupni zbroj naših
specijaliziranih informacija i praktičnih vještina, odnosno stručnost
predstavlja udruženost zdrava razuma, specijaliziranih znanja i umijeća koja
prikupljamo kako bismo obavili neki posao. Umijeća emocionalne inteligencije
sinergijski su vezana sa spoznajama, a vrhunski radnici imaju jedna i druga.
Kako je već navedeno, emocionalna kompetencija je dvostruko važnija od čistih
kognitivnih sposobnosti za najbolji rad na svim poslovima, no za uspjeh na
najvišim razinima, primjerice na rukovodećim položajima, potrebna je uglavnom
samo bolja emocionalna kompetencija, odnosno važnost emocionalne inteligencije
raste kako se ljudi uspinju po hijerarhijskoj ljestvici u organizaciji. Pa
tako, najbolji menadžeri te direktori uravnotežavaju svoje težnje, ambicije i
agresivnost sa samokontrolom, stavljajući svoje osobne potrebe u službu ciljeva
organizacije, a nerijetko imamo primjer kako posao menadžera dobiva upravo
kandidat s nižim kvocijentom inteligencije, a višom emocionalnom
inteligencijom, od ostalih kandidata.
Emocionalna
inteligencija nije samo dodatak kognitivnim sposobnostima, nego ih ona umnaža
te se s pravom može tvrditi da je ona skriveni sastojak sjajnog rada, budući da
živimo u vremenu kada naši izgledi za budućnost sve više ovise o tome kako
vladamo sobom i kako upravljamo svojim odnosima. Danas svi moramo biti
nenadmašni radnici, ako želimo uspjeti u poslu, jer radno mjesto novog doba
zahtijeva prilagodljivost, timski rad i uslužnost prema klijentima, a za to su
nam potrebne vještine emocionalne inteligencije koje postaju sve značajnije za
uspješnost u svim zanimanjima, i to svagdje u svijetu.
Do tipkanja! :)
Do tipkanja! :)
Nema komentara:
Objavi komentar