Dragi posjetitelji, dobrodošli na moj blog kojemu je cilj ukazati na važnost emocionalne inteligencije na životni put svakog od nas, odnosno na naš uspjeh ili neuspjeh, kako privatni, tako i poslovni.

utorak, 15. svibnja 2012.

Nenadmašni radnici


U tablici ispod su prikazane emocionalne kompetencije nenadmašnih radnika, odnosno radnika koji nisu nadareni samo za, primjerice, inicijativu ili utjecaj na ljude, već su jaki na mnogim područjima, uključujući kompetencije na pet područja emocionale inteligencije: samosvijest, samosvladavanje, motivacija, empatija i društvene vještine. Upravo ta područja emocionalne inteligencije izdvajaju nenadmašne radnike od prosječnih, budući da su im ona potrebna kako bi razvili svoje talente do punog potencijala. 


Okvir emocionalne kompetencije
· · · · · · · · · ·
Osobna kompetencija
Ove sposobnosti određuju kako ćemo se nositi s vlastitim nedaćama.
Samosvijest
Poznavanje osobnih unutarnjih stanja, sklonosti, nadarenosti i pronicavosti
  • Emocionalna svjesnost: prepoznavanje vlastitih osjećaja i njihovog učinka
  • Točna samoprocjena: poznavanje vlastitih jakih i slabih strana
  • Samopouzdanje: uvjerenost u vlastitu vrijednost i sposobnosti
Samosvladavanje
Nadzor osobnih stavova, nagona i potencijala
  • Samokontrola: nadzor osjećaja i nagona koji mogu ometati
  • Vjerodostojnost: njegovanje uzorne iskrenosti i poštenja
  • Savjesnost: odgovornost za vlastita djelovanja
  • Prilagodljivost: sposobnost prihvaćanja promjena
  • Inovativnost: rado prihvaćanje novih zamisli, pristupa i informacija
Motiviranost
Emocionalna sklonost koja vodi postizanju ciljeva i olakšava ga
  • Težnja za postignućem: težnja za postizanjem ili nadogradnjom uzora uspješnosti
  • Predanost: poistovjećivanje s ciljevima grupe ili organizacije
  • Inicijativa: spremnost djelovanja pri pojavi novih mogućnosti
  • Optimizam: upornost u postizanju ciljeva bez obzira na teškoće

Društvena kompetencija
Ove sposobnosti određuju kako ćemo se vladati u odnosima s drugima.
Empatija
Svijest o osjećajima, potrebama i interesima drugih
  • Razumijevanje drugih: očitavanje osjećaja i stavova drugih ljudi i zanimanje za njihove brige
  • Potpomaganje drugih: prepoznavanje tuđih potreba pri razvoju i unapređivanje njihovih sposobnosti
  • Usmjerenost prema klijentu: predviđanje i prepoznavanje i zadovoljenje potreba klijenta i susretljivost
  • Oslonac na raznolikostima: razvijanje sposobnosti različitih ljudi
  • Politička svijest: očitavanje emocionalnih struja i odnosa moći u skupini
Društvena umijeća
Sposobnost stvaranja željenih reakcija kod drugih
  • Utjecajnost: primjena djelatnih načina uvjeravanja
  • Komunikativnost: pomno slušanje i slanje uvjerljivih poruka
  • Razrješavanje sukoba: sposobnost pregovaranja i rješavanja nesuglasica
  • Vodstvo: motiviranje i usmjeravanje skupina i pojedinaca
  • Poticanje promjena: poticanje i provođenje promjena
  • Stvaranje veza: njegovanje korisnih povezanosti
  • Suradnja: sposobnost rada u skupini sa zajedničkim ciljem
  • Sposobnost timskog rada: izgradnja grupne sinergije pri postizanju zajedničkog cilja
(prema Goleman, D.: Emocionalna inteligencija u poslu, Mozak knjiga, Zagreb, 2000.)

Svi radnici posjeduju svoje jake i slabe strane, pa tako nitko nije savršen u svim emocionalnim sposobnostima koje su prikazane tablicom, no sklop koji osigurava nenadmašnu izvedbu na poslu podrazumijeva da radnici budu jaki obično u šest sposobnosti, ali se sposobnosti moraju protezati kroz svi pet područja emocionalne inteligencije. Što je zanimanje složenije, time raste i važnost navedenih vještina emocionalne inteligencije, tako primjerice, nenadmašni radnici u jednostavnim poslovima proizvedu tri puta više nego najlošiji radnici, dok u složenijim poslovima proizvedu 127 posto više od prosječnog radnika. Prema istraživanju koje je provedeno unutar 30 različitih organizacija, emocionalne vještine koje izdvaja nenadmašne radnike od prosječnih su: potreba za postignućem, razvijanje drugih, prilagodljivost, utjecaj, samopouzdanje i vodstvo, a kao jedina kognitivna vještina izdvojila se sposobnost analitičkog razmišljanja.

Do tipkanja! :)


Broj komentara: 6:

  1. izuzetno su mi zanivljivi smovladanje i društvena umijeća ;)

    OdgovoriIzbriši
  2. Opet ponavljam, super mi je tema bloga i općenito sve mogućnosti primjene psihologije u menadžmentu smatram jako zanimljivima.

    OdgovoriIzbriši
  3. Bilo bi super kada bi postojao neki test kojim bi otkrili koliko smo mi nenadmašni :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. dovoljno je biti jak u šest sposobnosti koje se protežu kroz svi pet područja emocionalne inteligencije i to ti već osigurava nenadmašnu izvedbu na poslu :)

      Izbriši